diumenge, 21 d’octubre del 2018

Tfn 627 50 71 88
Preu orientatiu: 28 €

Cambium Restaurant

4,0 - Cuina a un espai còmode, bons preus.

Cuina mediterrània actual, plats tradicionals amb un toc d'autor i ingredients orientals. Petita terrassa, fantàstica atenció i molt bons preus  Un 4 estrelles Pepa Pink.

LOCAL
IDIOMES
Català
Castellà

Cambrils és una ciutat amb una ampla oferta de restauració on hi trobem restaurants, diguem "d'estiu" i d'altres on pots gaudir d'un bon àpat durant tot l'any i que no cal que estiguin, per descomptat, a primera línia de mar. I així vam trobar el Cambium Restaurant, allunyat de la costa, a la zona de Cambrils poble, per sobre de l'avinguda del Baix Camp. Van obrir fa poquet, al maig (del 2018) i ens va semblar una bona idea anar a fer un tast.
El local és part del Hotel Camí, que a la seva vegada té menjador propi, així que comparteixen la terrassa i els lavabos, correctes, nets (no vaig veure el de persones amb mobilitat reduïda) però d'un estil que no tenen res que veure amb el local del Cambium.
El menjador és accessible i les taules tenen amplitud, per comensal i entre elles. Les estovalles, com imposa la  moda del moment, són individuals, més aviat un "bajoplato" de polipell (bé, fàcil de netejar) o de cànem (molt bonic però a veure com treus els grans d'arròs d'allà). Lluminós, amb molta fusta i parets blaves per fer referència a que estem al Mediterrani, segons la meva interpretació.
L'equip és jove, simpàtic, amb ganes de fer-ho bé i fer que et trobis a gust a casa seva. La carta es divideix en entrants o plats per a compartir i opcions de peix, carn i arrossos; no gaire, una mica de tot però escollit i molt bo. Encara que la carta no és llarga és difícil decidir així que vam anar un parell de vegades abans de escriure aquesta ressenya.

Plats d'un dinar al Cambium Restaurant

Dir que el dinar va ser la segona visita perquè la primera va ser un sopar i vam demanar plats lleugers.
Entrants
Aquesta vegada no podíem perdre'ns les patates Cambium, bullides en làmines, muntades i torradetes, amb una salsa poc picant i acompanyades de salsa hoisin. Boníssimes però per a mi massa escates de sal per a sobra, la propera demano que no hi tirin tant de sal per a sobre.
Uns saquets d'ànec i pera caramel·litzada amb reducció de Pedro Ximènez i soja. Espectaculars. Llàstima dels caminets fets amb la reducció que costava una mica d'arreplegar amb el saquet o el pa perquè estava molt bo i no el volíem deixar al plat (esquivant les escates de sal...).
Un punt positiu del Cambium és poder ajustar la mida de les racions i així vam poder demanar tres croquetes Cambium de cada tipus en comptes d'un plat (que inclou 5 unitats). Tres de pop i bacó, que al estar fumat a mi no em van fer gaire el pes. Sóc jo i els fumats, que no m'agraden intensos. Les altres tres de tonyina vermella i chili un punt picant. Delicioses. L'arrebossat és de pecat.

Principal
Anàvem drets a per l'arròs d'eriçó amb gamba vermella. Recomanen aixafar el cap de la gamba per que deixi anar el suc. L'arròs que utilitzen és la varietat carnaroli pero encara que no queda tan cremós com en un risotto, he de dir que estava boníssim. La cassola era generosa però nosaltres no vam deixar res.

Postres
No hi ha carta, la canten de viva veu i a la vegada expliquen una miqueta cada plat. Jo volia la poma en textures, la meva mare (com bona murciana) l'anarquia cítrica i el Santi (el golafre) volia l'assortiment de gelats, que són artesans, naturals, de la casa Sandro Desii. El primer porta un crumble i diferents varietats de poma, en textures com gelatina, al forn, deshidratada, natural... Per a mi són una delícia de postres. El cítric és perfecte per a "murcianicos", que allà tot es menja amb llimona. Porta un pa de pessic de llima, gelat de llima, cremes de mandarina i yuzu, gerd deshidratada... un munt d'ingredients i sabors que esclaten a la boca. L'assortiment de gelats és tot un encert, una bola de xocolata al 70%, una altra d'alfàbrega i llima, una altra de vainilla i violetes, i una més de torró d'Agramunt. Amb un plat de postres poden menjar dues o tres persones. Nosaltres vam excedir-nos.

També vam excedir-nos en les begudes. Vam beure un parell d'ampolles de vi, una per suggeriment del personal de sala, l'Abrunet, D.O. Terra Alta, un vi orgànic del celler Frisach que ens va agradar força. La segona ampolla va ser un Rebuf, del Priorat, D.O. Montsant, un vi jove molt aromàtic.
El compte no obstant això, no ens va semblar gens excessiu, un total de 117 € amb cafè inclòs, que resulta a uns 39 € per persona, però que podrien haver estar 10 € menys per cap amb una ampolla i postres amb moderació.

Altres plats d'un sopar al Cambium Restaurant

La nostra primera visita va ser un sopar i vam demanar plats més lleugers. Aquestes fotos són del mòbil que tenia abans i no són tan maques. Dumpling de pollastre amb llet de coco al curri, que ens va encantar, tàrtar d'escamarlans amb poma àcida i alvocat que al Santi li va agradar tant que volia tornar-ho a demanar a la segona visita. Torradeta d'anxova amb formatge de Benabarre (de llet de cabra) i codonyat, que fins i tot jo, que no sóc de fumat, vaig gaudir. Ens vam repartir en dos bols un "Rambium" de tallarines de sípia, però en principi aquest no és un plat per a compartir. Van ser molt amables en tenir aquest detall. Tots molt bons plats, només que el tàrtar s'hauria de menjar el primer perquè els altres plats tenen un sabor més intens.

Per postres vam compartir, com s'ha de fer amb els postres d'aquest restaurant, un pa amb oli, sal i xocolata. Amb oli de la Boella i xocolata en dues textures. D'aquest sí que s'ha de repetir!.
Per beure una ampolla d'Aucalà, D.O.Terra Alta, del celler Serra-Barceló, que té una molt bona relació qualitat preu. El total del sopar va ser 54 €, entre dos, uns 27 €. Molt bé, no?

Curiositats i comentaris del Cambium Restaurant

Van obrir el 3 de maig, el dia que vaig parir al meu fill, així que pot ser vagi allà celebrar algun 3 de maig.

Com punts que no m'agraden:
- el haver de travessar el pati per anar al lavabo. Què passarà a l'hivern o quan plogui?
- utilitzar la sal (tipus Madon i negra) per adornar el plat. Em va sobrar sal a les patates, a les croquetes, als saquets... fins i tot l'arròs portava "la signatura" del polsim de sal. Jo sóc sosa i la gent hipertensa... no pot sortir a dinar a restaurants?

Com punts que m'agraden:
- el tracte, el servei en general és molt atent, bon temps entre plats, fins i tot tenint el local ple
- que posin un gotet d'aigua amb el cafè
- la música ambiental, està sense fer nosa
- la comoditat de les cadires.

Un espai nou amb un equip jove que ofereix, com diuen ells, un #cambiumexperience T'animo que vagis a visitar noves zones a Cambrils, hi ha poble més allà del port.

5 comentaris:

1. Avui m'has fet un gol :) :)

Que ara el cambrilenc soc jo!

Quan van obrir, no sé pas com em van arribar noticies. Potser per Instagram em fan fer algun like. Però ja em vaig oblidar del lloc.

I ara el veig ja com un habitual teu i a més amb bona pinta.

ResponElimina
    Respostes
    1. Ja em va pensava que hi havies fet un tomb per allà, o pot ser estaves esperant a que estiguessin més rodats, fa només 6 mesos que han obert i la veritat és que prou bé, llevat el tema sal per adornar els plats.
      La propera tastarem l'arròs d'ànec, a veure com va. I si us animeu, fem un tres (o+) a taula :-DD

Elimina
    2. És que tinc tanta feina acumulada, que la llista de llocs "pendents", es fa llarga... :)

2. Prou bé es veu tot, i algún dels plats em semblen espectaculars.
    I preu contingut.

El tema de la sal, el veig igual que tu. M'encanta, però hi han llocs que per voler adornar massa les preparacions, se'ls va una mica la ma...