diumenge, 26 de juliol del 2026

ALBAYZÍN, TAPEO ANDALÚS A CORNELLÀ


Albayzín cervecería
08940 Cornellà de Llobregat
Avinguda de Pablo Picasso, 12-14
tel. 934 74 37 38
Preu orientatiu: 20 €
VEURE a GOOGLE VEURE a INSTA
3,5
3,5 - Bones tapes de Granada





Cuina andalusa i tapes casolanes. Local i una gran terrassa, bona atenció però no acepten reserves. El pagaments en efectiu. És un 3,5 estrelles Pepa Pink.

LOCAL
Accés:
Un esglaó
Aparcament:
Zona blava
Espai:
Mitjà (30 p)
Terrassa
Distribució:
Ampla
Il·luminació:
Correcta
Mobiliari:
Cadires
Neteja serveis:
Bona
Assecador de mans:
Aire
Canviador:
Extres:
No accessible PMR
PERSONAL
CARTA
Vestuari:
Uniforme
Amabilitat:
Eficàcia:
Presentació:
Tríptic
Vins i caves:
De la Terra
D'altres terres
Altres:
Opció de mitja ració
IDIOMES
Català
Castellà



L'Albayzín Cervecería és un establiment de cuina andalusa i tapes casolanes situat davant del Hipercor de Cornellà de Llobregat.
Porten oberts des de l'any 2.000 més o menys, amb una ambientació d'inspiració granadina, l'interior té elements d'artesania que recorden l'Alhambra i a l'exterior hi ha una gran terrassa. Serveixen una petita tapa o pintxo gratuït amb cada beguda seguint el costum de la tradició de Granada, però sempre que no demanis la carta, en el moment que comences amb racions ja s'acaba l'obsequi.

Abans de la visita és important tenir en compte que el local prioritza el pagament en efectiu, que acostuma registrar una alta ocupació, especialment durant les nits de dijous a dissabte i que no admet reserves, fet que de vegades pot generar esperes per aconseguir taula i un ambient una mica sorollòs. Quan arribes t'apuntes a una llista i et van cridant. Si tens sort pots agafar tamboret i barril i anar fent beguda i pintxo mentre que esperes.

La carta de la cerveseria Albayzín

La carta està centrada en tapes tradicional andaluses i mediterrànies amb elaboracions casolanes.

Destaquen opcions clàssiques com el pescaíto frito (seitons), les patatas al pelotón, els calamars a l'andalusa, les tortillas de camarones, la cua de bou o les acedías. També tens picos y regañás a més a més del pa, o pa amb tomàquet. Les racions són generoses i el menjar manté un estàndard correcte quant a sabor i elaboració tradicional.

Les postres són casolanes, no tenen carta perquè van canviant, llevat del pionono de Santa Fe, la pastisseria de Granada.

Racions i mitges de la cerveseria Albayzín

Vam anar dues parelles i vam compartir tots els plats. Vam agafar taula a la terrassa, amb sort, només esperant 5 minuts, que no hi havia gaire gent gent. A taula sense aperitiu, altres vegades que vam estar a les bòtes sí que el vam tenir.
Una mica de picos i regañás de cortesía per acompanyar l'àpat.

Racions i mitges racions
Vam començar amb mitja de patates Albayzín, una salsa com de chimichurri, també hi ha amb salsa brava o miura, mitja de chocos a l'andalusa i mitja de cazón en adobo. Uns fregits molt bons!!!.



Vam demanar 4 tortites de camarón i com que estaven tan bones un de nosaltres va voler repetir. De planxa, mitja de gambes i una de tomàquet amb melva canutera.



Postres
Pastís de Santiago amb un didalet de vi dolç, gelat i com no, un pionono de Santa Fe que estava de mort.

Begudes
Vam beure refrescs i cerveses.
El compte
El compte va ser d'uns 20 € per cap. Una bona relació qualitat-preu pel tipus de local, carta i ubicació.

Plats d'altres visites.
Altres vegades vam menjar també mitja de patates amb salsa miura, bastant picants, mitja de pebrots de Padrón, mitja de formatge d'ovella, molt bo, un parell de pavía de bacallà, massa arrebossat, i mitja de pescaíto frito, que són seitons i pel meu gust li faltava una mica de fregit.


Resum d'Albayzín Cervecería

  • Local estil andalús, un esglaó per entrar, lavabo petit.
  • Personal de sala insuficient amb el local ple.
  • Cuina andalusa, amb plats mediterrànis.
  • Obsequi de tapa amb la beguda, si no demanes la carta.
  • Preu amb bona relació qualitat-quantitat-preu.
  • Terrassa.
Punts negatius
  • No admeten reserves. S'ha de fer cua en hores punta.
  • No sempre hi ha tapa amb la beguda.
  • Pagaments en metàl·lic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada