diumenge, 3 de setembre del 2017

Menú diari: 14€ amb aigua i postres

Racó del riu
3,5 - Arròs destacable sobre la resta de plats

Cuina mediterrània, plats del Delta, molt bons arrossos, fideuades, peixos... Terrassa amb vistes al riu, atenció molt correcta, preus correctes. Un 3,5 estrelles Pepa Pink.

LOCAL
Amabilitat:
Eficàcia:
Presentació:
Llibre amb història de la zona
Llarga

Anglès
Francès
Alemany

Ens situem al costat del riu Ebre, justament en Lo Passador, el pont que va unir al 2010 Sant Jaume d'Enveja i Deltebre deixant varada, dos anys més tard, la barcassa del pas de La Cava. Ara roman sobre terra, esperant que l'ajuntament de Deltebre l'habiliti com una atracció turística i al menys no es perdi aquest element del patrimoni històric i cultural del poble. L'altra barcassa, Los Olmos, segueix sobre les aigües de l'Ebre com terrassa de bar.
El restaurant Racó del riu va començar al 1995 a cuinar arrossos, fideus, ànec, anguila... Al 2013 va inaugurar la terrassa a la planta superior (espai Miratges) amb ascensor i tot, on pots gaudir d'un àpat amb meravelloses vistes de l'Ebre.
La carta és molt llarga, hi ha molts plats, més de una trentena d'arrossos, fideus, angules de blat, suquets i peixos de temporada, incloent les angules. També plats típics del Delta, com el xapadillo, les ortigues de mar, l'ànec...

L'any que vam obrir la terrassa vam anar per sopar, empastats de Natural Honey per evitar ser picats pels mosquits. Va fer unes tapes i recordo especialment els musclos a l'infern, que entre la quantitat de la cassola i el nivell de picant, vam trigar una bona estona i un parell d'ampolles de vi per acabar amb tots. Aquesta última visita va ser un dinar, que teniem ganes de tastar l'arròs.
De la carta de vins no coneixia gaires referències, no entenc gaire de vins però tinc uns quants al cap que m'agraden força i quan no els trobo vaig perduda. El cas és que vam preguntar i el suggeriment va ser un Viñas de Anna, D.O. Catalunya, que té el preu que té per ser Codorniu. Afruitat, dolç i amb punt cítric, un vi que no vaig trobar com per a repetir.
Per començar amb un clàssic del Delta, xapadillo d'anguila molt bo, servit amb un pa de motlle amb allioli. M'agrada molt més el pa de pagès, i més amb un producte tan tradicional com el xapadillo.
Després vam demanar tallarines en salsa marinera. La salsa era com un suquet, espessit amb farina de blat moro i sense força. Crec que ens vam equivocar en demanar-les així em comptes de a la planxa.
Com plat fort vam fer un arròs. Difícil escollir entre més de 30 arrossos però finalment vam fer l'arròs de luxe amb llagosta i ànec. Aquí no ens vam equivocar, estava espectacular, dels millors arrossos que he menjat mai, a més a més, vam demanar per dues persones i vam menjar tres fent un esforç per deixar la paella neta.
Com que es va acabar el vi, vam canviar per un altre (sense ajuda), un Enate Gewürztraminer, D.O. Somontano, que ens va agradar més que l'anterior.
Per postres vam demanar pastís rus d'avellana, contundent i de bon gust, crema catalana correcta, i un pastís tatín amb gelat de vainilla que estava boníssim.

Vam acabar amb els cafès, amb galeteta, i ens van convidar a un xopet de licor d'arròs. El compte final va ser d'uns 40€ per cap que pot resultar elevat però tenint en compte les matèries primeres, el considero correcte. Si vols economitzar sempre pots demanar un arròs amb altres ingredients, una fideuada o unes angules de blat.

Nosaltres ara canviarem les nostres visites estiuenques i farem arrossos al migdia en comptes de tapes a la nit perquè aquest arròs ens ha deixat empremta i romandrà a la meva memòria gustativa per molt temps. Ara volem tastar la resta de la carta.

4 comentaris:

1. Avui si que ho compro tot... (excepte els vins) :)

Curiós la varietat de llocs que hi han per allà i en general molt bé. L'altre dia també vaig estar al restaurant Figueres, cap allá la punta del fangar i a prop dels "Vascos", que a l'anar un dia de cada dia, ens vam veure mig obligats a agafar el menú... però un menú d'uns 20€, que va estar prou bé...

Va ser aquell lloc en que quan vaig preguntar a la cambrera (russa crec) que "quin era el peix del dia", em va respondre.... "peix és en catalán y significa pescado". Però tret d'aquesta anècdota, va anar prou bé... No l'he publicat però...

Respostes
    1. Uy, doncs de vins no hi ha gaire, ja ho comprovaràs si t'acostes pel lloc.
      Nosaltres vam anar per primera vegada al 2013, quan van obrir la terrassa de dalt, però sempre a sopar tapes i mai havíem tastat l'arròs.
      Aquests que dius no els hem trepitjat, segur que no fallen, és el que té el sud. :-)

Salut!

Elimina
  2. Ei! Aquest si que el conec... El vàrem estar comentant ara fa un parell d'anys i em deies que no havies tastat els arrossos... I heu escollit el mateix arròs i els musclos a l'infern!! Brutal!! I pel que dius, no han canviat ni de preu, ni de qualitat, ni de quantitats. M'alegro molt per ells i per nosaltres que som els que gaudim finalment de la seva feina.

Salut!!

ResponElimina
  3. Sí, es que sempre anàvem per sopar i encara no estem al nivell "guiri" de sopar amb arrossos o fideuades :-) Amb tot el carinyo pels guiris.

L'arròs aquest com que era una mica diferent dels de sempre de peix i com que tu vas dir que estava tant bo, doncs dos motius per tastar-lo i va resultar exquisit. Un lloc per repetir!