diumenge, 23 de febrer del 2020

Preu orientatiu: 40 €
Menú diari: 17,50 €
VEURE a FACEBOOK VEURE a INSTA VEURE la WEB
3,0 - Local, atenció, productes de proximitat.

Cuina de mercat i creativa amb filosofia Slow Food, elaboren un pa fantàstic. Local còmode, molt bona atenció i preus un pic alts, segons el meu parer. Són un 3 estrelles Pepa Pink.

LOCAL
Català
Castellà
Anglès

Tot el Baix Llobregat està guanyant-se un espai important en la gastronomia barcelonina. Amb productes de proximitat com el pollastre Pota Blava, les carxofes del Prat, els espàrrecs de Gavà, les cireres del Baix i tot un seguit de fruites i verdures del Parc Agrari del Baix Llobregat, els restaurants de la zona fan una cuina mediterrània, cadascú amb la seva signatura personal.

Per impulsar el turisme i la gastronomia del Baix, el passat mes de gener l'Associació de Gastronomia i Turisme del Baix Llobregat (AGT Baix) va publicar la primera edició de la Guia dels 50 millors restaurants del Baix Llobregat i l'Hospitalet. Al final del post us poso el llistat dels que hem visitat abans de que sortís la guia, i arran de la publicació hem anat al Ona Nuit, que ja el teníem pendent des de feia temps.

L'espai del restaurant Ona Nuit és ample, decorat amb materials naturals, molt bonic i còmode. Amb cadiretes per a nens i espai accessible per a tothom, el menjador es perfecte per parelles, famílies o grups d'amics.
L'atenció és acurada, amable i professional.

La carta del Restaurant Ona Nuit

Des del 2012 fan una cuina de mercat amb el segell Slow Food, això és que els plats s'elaboren amb al menys un producte que no hagi recorregut més de 100 km des del punt d'origen.
Compromesos amb el Parc Agrari del Baix, pollastre Pota Blava i resta de productes que he mencionat al principi del post, participen de jornades gastronòmiques per donar visibilitat a aquestes matèries primeres.
La carta té uns entrants clàssics com anxoves, croquetes, bunyols, carpaccio... i uns principals a base de xup-xup amb favetes, pèsols, canelons... tancant amb turbot, ploma ibèrica o vedella com plats carnívors.
Els postres, a més a més de l'apartat dolç, inclou una selecció de formatges catalans.
Entre setmana pots gaudir d'un menú diari por 17,50 € amb aperitiu del xef i quatre opcions per escollir en entrants, segons i postres, amb aigua i vi o cerveza més pa de massa mare.

Per a beure hi ha vins catalans i també més llunyans com gallecs, murcians o castellans i la cervesa que ofereixen és de la casa Alhambra i un parell d'artesanes de la Nómada de Sabadell.
El agua es osmotitzada i pots comprar l'ampolla de vidre per col·laborar amb causes humanitàries que gestiona el "El Prat Solidari".
Menció especial al pa de massa mare i llavors que elaboren i que serveixen amb un oli de oliveres centenàries d'Olesa de Montserrat. Impressionant.

Què vam dinar al Restaurant Ona Nuit

En aquesta ocasió anàvem el Santi i jo i en llegir la carta vam veure uns quants plats amb productes de proximitat que venien de gust.
Amb l'aigua van portar-nos el pa acabat de fornejar i l'oli. És un perill perquè et posen pa cada vegada que te'l acabes i amb aquest oli es menja sense voler. Com aperitiu de cortesia ens portar uns gotets de brou molt gustós.

Entrants
Les nostres croquetes de pota blava amb emulsió de chile chipotle que tenien un farciment consistent, al Santi li agraden així, jo prefereixo que siguin una mica més cremoses. El pollastre estava justet de cocció, fins i tot algun trocet es va quedar al plat, que aquest pollastre necessita temps...
També vam demanar con entrant un plat de pèsols del Maresme amb salsa verda i percebes però no van arribar fins després del risotto que vam demanar com un dels principals. Pel nostre gust, tot això que el Santi que menja amb més sal que jo, van resultar pujadets de sal.
Principals
El risotto abans esmentat, que va arribar després de les croquetes. Risotto de Pota Blava i carxofa del Prat. Un bon plat, molt bo, gustós i que vam compartir menjant tots dos del plat.
Com quart plat vam decidir-nos per les mongetes del ganxet amb peus de porc amb carxofa del Prat que vam demanar per emportar a casa perquè estaven una mica saturats amb el plat de pèsols. Les mongetes estaven bé, només vaig trobar a faltar més presència dels peus, com que m'agraden tant!.
Postres
Per això de seguir amb el productes baixllobregatins, per postres vam compartir un la poma del Parc Agrari al forn amb mousse de mascarpone i gelat de vainilla que ens va agradar molt.

Beguda
A més a més de l'aigua que et porten i una cervesa pel Santi, jo vaig demanar una copa de vi de la casa i com que va obrir l'ampolla per a mi, finalment la vam demanar. Un Synera negre, D.O. Catalunya, econòmic i prou correcte.

Compte
Amb les cerveses i el vi el compte va ser d'uns 43 per cap. Un preu correcte tenint en compte les matèries primeres.

Reflexions del Restaurant Ona Nuit

- Ens van atendre de luxe, molt amables, informant dels plats, procedència dels productes, etc.
- El pa i l'oli fantàstics, fins i tot ens van donar pa per portar a casa.
- El local còmode, amb amplitud amb la taula del costat però mes justet amb la de darrere.

- La cuina és el que ens va resultar una mica menys del que esperàvem. No vull dir "decebedora" però amb els productes que utilitzen va ser una llàstima l'excés del sal als pèsols, els desordre de portar el risotto con entrant i la poca quantitat de peus a un plat que es diu mongetes amb peus.

Com que a la guia dels 50 restaurants del Baix Llobregat està en la quarta posició pot ser esperàvem menys "peròs" del Ona Nuit.

Del llistat de la guia dels 50 ja teníem visitats alguns d'ells. Si voleu fer una ullada de com va anar aquí us deixo els enllaços dels publicats.
També tenim una llista particular amb el pendents de visitar que aquesta guia ens ha confirmat que no anem gaire desencaminats.

1 - Marimorena (Sant Boi de Llobregat), ressenya aquí.
2 - Major 36 (Gavà), ressenya aquí.
4 - Ona Nuit (El Prat de L.), ressenya aquí.
11 - Cèntric Gastro (El Prat de L.), visitat, sense ressenya.
18 - El Brot de l'Hospitalet (L'Hospitalet de L.), visitat, sense ressenya.
23 - El Mirador de Sant Just (Sant Just Desvern), ressenya aquí.
49 - Cal Sagristà (Sant Vicenç dels Horts), visitat, sense ressenya.

4 comentaris:

1. Aquest te força anomenada. És un dels que faria si «viatgés» cap aquesta zona.

Ja sé que és propera, però ja prou de tren és el trajecte Cambrils-Barcelona, com per després desplaçar-me aquí, al Maresme o al Vallès.... I és que quan trio jo, ja intento no allunyar-me massa de l'estació de França, parada obligatòria per deixar les coses a casa del meu fill.

I pel que fa a restaurants de BCN, intento desplaçar-me a peu. Per això ara en surten bastants del Born 😊

ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs pots canviar el viatge cap a Molins de Rei o Gavà. I com deia el meu pare que "la ignorancia es la madre del atrevimiento", ignoro qui ha estat el jurat de la guia i no entenc com aquesta cuina està a la quarta posició de 50.
      Es veu que nosaltres vam tenir mala sort i d'ahí l'enrenou de l'ordre dels plats i l'execucció a cuina.

Elimina
  2. Lloc dels que fan soroll per les xarxes. El tinc anotat com possible ja que tinc una amiga per allà pendent de visitar... :-)
    Però m'has deixat una mica fred amb la teva crònica... pollastre justet de cocció a les croquetes, pèsols passats de sal... uf... amb els preus dels plats ja s'hi podrien esmerar una mica més.

Si vaig, ja ho publicaré.

Salut!!

ResponElimina
    Respostes
    1. De les croquetes vam havere de deixatr un trocet de pollastre...

Seria el resum en poques paraules: pels preus que tenen, falta qualitat al plat.

Pot ser ens va agafar un mal dia i tu tinguis millors plats, tot es jugar-se-la.